Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörlüğü -

Sağlıklı Gelişim Platformu'nda “Sağlık ve Yaratıcı Drama Atölyesi” Etkinliği Gerçekleştirildi

gelişim üniversitesi
  1.   Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörlüğü
  2. Haberler


Sağlıklı Gelişim Platformu'nda “Sağlık ve Yaratıcı Drama Atölyesi” Etkinliği Gerçekleştirildi


İstanbul Gelişim Üniversitesi Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörlüğü ve Öğrenci Dekanlığı işbirliği ile Sağlıklı Gelişim Platformu kapsamında “Sağlık ve Yaratıcı Drama Atölyesi” konulu etkinlik gerçekleştirildi.


29.02.2024 tarihinde saat 14.00 ile 16.00 arasında gerçekleştirilen etkinliğe Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri katılmış olup; Etkinlik İstanbul Gelişim Üniversitesi Bağımlılıkla Mücadele Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurten ELKİN’in konuşması ile başladı. ELKİN; Sağlık ve yaratıcı drama kavramları ve ilişkisini kısaca açıklayarak; sözü etkinliğin Eğitmeni olan Öğr. Gör. Buse KERİGAN’a bıraktı.

4bKERİGAN; atölye uygulamalarına geçmeden; yaratıcı drama ile ilgili temel kavramlardan bahsetti. Yaratıcı dramanın amacı, önemi ve özellikle çocuk ve ergenin gelişim sürecindeki olumlu katkılarını vurguladı. Konuşmasında; “Yaratıcı drama, bir grubun bir eğitmen rehberliğinde belirli bir mekânda kendi yaşantılarından yola çıkarak belli bir konu odağında, rol oynama ve doğaçlama tekniklerini kullanarak canlandırmalar yapmasıdır. Yaratıcı drama süreçleri spontaniteye, -mış gibi yapmaya ve rol oynamaya dayalıdır. Yaratıcı dramanın eğitim programlarında karşılaşılan sorunların çözümü ve programların gelişimi açısından pek çok amacı gerçekleştirmede etkili olabilir. Buna dayalı olarak yaratıcı dramanın genel amacı, çocukların, ergenlerin ve gençlerin canlandırmalar yoluyla her alanda yaratıcı, kendine yetebilen, kendini tanıyan, çevresiyle iletişim kurabilen ve bunu geliştirebilen, ifade gücü ve biçimleri artmış, imgesel düşünebilen, estetik kaygı, demokratik tutum ve davranışları gelişmiş bireyler yetiştirmektir. Yaratıcı dramanın kazandırdıklarına bakıldığında; Fiziksel olarak aktif olmayı sağlar ve fiziksel gelişime yardımcı olur. Durağan değil, katılımcı olmayı öğretir. Beden dilini kullanmayı öğretir. Kendini ifade etmeyi kolaylaştırır. Topluluk önünde konuşma becerisi kazandırır. Çekingenliği, tutukluğu atmaya yardımcı olur; özgüveni artırır” dedi. Ve atölye uygulamalarına geçildi. Atölye sonunda öğrencilerin değerlendirmeleri alınarak etkinlik son buldu.










3b

Haberler